SIOE Sverige

Racism is the lowest form of human stupidity, but Islamophobia is the height of common sense

Inbördeskrig i Sverige?

Posted by sioesverige på juli 2, 2008

I en webbfråga i internetversionen av tidningen Aftonbladet så svarade nästan hälften av läsarna “ja” på frågan om de trodde att ett inbördeskrig är möjligt i Sverige.

Jag vet att webbfrågor inte alltid reflekterar ett helt folks uppfattning, men ändå… Detta är ett land där det praktiskt taget inte finns någon debatt alls om massinvandring, något som ökar lavinartat.

Min personliga uppfattning är att Sverige inte är den mest troliga kandidaten för det första inbördeskriget, helt enkelt därför att människor måste slå tillbaks för att skapa ett inbördeskrig. Man måpste vara två för att dansa tango. Samma sak gäller för Frankrike, som demografiskt sett är det värsta landet, och där en form av krig utkämpas mot immigranterna på gatorna just nu, men där ingen slår tillbaks. Tyskarna kommer inte vara först de heller; de är för nedtyngda av sin historia.

Jag håller fortfarande på Storbritannien när det gäller det första storskaliga Eurabiska inbördeskriget, med Nederländerna som tvåa hack i häl, och kanske även Danmark. Italienarna kommer slå tillbaks. Jag vet inte om spaniorerna kommer att göra det.

I allmänhet, om du bor i något vöästeuropeiskt land, så borde du beväpna dig väldigt snart, på ett eller annat sätt.

Sverige minner om Libanon1 — Fjordman

PS: Jag arbetar fortfarande på mina essäer för Nederländerna, Tyskland, Italien och Frankrike gällande islamiseringen, och jag kommer troligen att skriva en för de tidigare kommunstländerna i Östeuropa gällande multikulturalism och EUSSR. Om någon har förslag vad gäller dessa texter, så kan ni lämna dem i kommentaren på Gates of Viennas webbsida. Om jag tycker om förslaget, så kommer det att inkluderas i boken “Defeating Eurabia” (Att besegra Eurabien), som kommer göras tillgänglig på internet inom den kommande månaden. Jag kan erkänna dig som “bloggläsare X” om jag använder ditt bidrag, men du måste vara villig att dela med dig av texten gratis som jag gör.

PPS: En av mina texter från tre år sedan. Särskilt de sista två styckena är fortfarande relevanta: Is Swedish Democracy Collapsing?2 (Håller Svensk demokrati på att kollapsa?)

Denna essä var ursprungligen skriven och publicerad på engelska av den norske bloggaren Fjordman, som väldigt ofta skriver om saker som händer i Skandinavien. Vi kommer att ha med hans essäer översatta till svenska här hos SIOE Sverige.

Kommentera

 
